Ohľadne účasti zamestnanca

Odchádzam na materskú dovolenku (resp. skončil som pracovný pomer) a chcel by som pokračovať v platení svojich príspevkov individuálne. Je to možné?

Áno. Platbu realizujte na bankový účet IBAN: SK47 0200 0000 0011 6939 3756, BIC: SUBASKBX s použitím nižšie uvedených symbolov platby:

Platobné symboly:
Variabilný symbol ("VS") – číslo účastníckej zmluvy
Konštantný symbol ("KS") – 0558
Špecifický symbol (ŠS") – rodné číslo účastníka bez lomítka

Zmenilo sa mi priezvisko a adresa (korešpondenčná aj trvalé bydlisko). Akým spôsobom môžem oznámiť túto zmenu? Čo musím priložiť k žiadosti?

V sekcii tlačivá nájdete tlačivo "oznámenie zmeny v identifikačných údajoch". Toto tlačivo musíte vyplniť a predložiť na najbližšie pracovisko, resp. zaslať poštou. Doklady, ktoré musia byť v prípadoch jednotlivých zmien k tlačivu pripojené sú rovnako uvedené na spomínanom tlačive (v prípade zmeny priezviska – kópia sobášneho listu alebo občianskeho preukazu, v prípade zmeny adresy kópia občianskeho preukazu, resp. čestné prehlásenie). Zmenu kontaktnej a trvalej adresy už môžete urobiť aj on-line, prostredníctvom servisného portálu Moja NN po registrácii na www.mojann.sk.

Chcel by som si zmeniť oprávnené osoby, ktoré som si pôvodne určil. Akým spôsobom môžem oznámiť túto zmenu?

V sekcii tlačivá nájdete tlačivo "Oznámenie o zmene/ určení osôb s nárokom na pozostalostný dôchodok". Vyplnené a podpísané tlačivo je potrebné odovzdať na príslušnom pracovisku NN, resp. zaslať do sídla spoločnosti poštou. Pri tejto žiadosti vyžadujeme overený podpis žiadateľa.

Zmenil som zamestnávateľa. Som povinný oznámiť túto zmenu? Bude mi môcť môj nový zamestnávateľ prispievať na moju existujúcu účastnícku zmluvu v NN Tatry - Sympatia?

V prípade zmeny zamestnávateľa nie je potrebné, aby účastník uzatváral novú účastnícku zmluvu, teda nový zamestnávateľ mu môže prispievať aj na "pôvodnú" účastnícku zmluvu. Môže nastať situácia, kedy zamestnávateľ nemá uzatvorenú zamestnávateľskú zmluvu s NN Tatry - Sympatia, d.d.s., a.s. Zamestnávateľ je v tomto prípade povinný uzatvoriť zamestnávateľskú zmluvu s NN Tatry - Sympatia, d.d.s., a.s. do 30 dní odo dňa, v ktorom sa dozvedel o účastníckej zmluve svojho zamestnanca v tejto spoločnosti. Ak má zamestnanec viacero účastníckych zmlúv, zamestnávateľ platí príspevky len raz na účet DDS ktorú si zamestnanec zvolil. Čo sa týka oznamovacej povinnosti, v zmysle účastníckej zmluvy je účastník povinný oznamovať NN Tatry - Sympatia, d.d.s., a.s. všetky zmeny v údajoch uvedených v zmluve, teda i zmeny týkajúce sa údajov o zamestnávateľovi.

Chcel by som prestúpiť z konkurenčnej DDS do Vašej spoločnosti. Je to možné?

Nárok na prestup do inej doplnkovej dôchodkovej spoločnosti má od 1.1.2010 každý klient bez ohľadu na nárok na dávku – predtým mohol klient prestúpiť iba v prípade, ak mu na základe jeho dávkového plánu nevznikol nárok na žiadnu dávku. Klient môže spoločnosť požiadať o prevod prostriedkov do inej doplnkovej dôchodkovej spoločnosti. Žiadosť sa podáva písomne na tlačive spoločnosti, pričom k žiadosti je potrebné priložiť fotokópiu zmluvy uzatvorenej s inou doplnkovou dôchodkovou spoločnosťou. Podpis klienta na žiadosti o prevod prostriedkov do inej dds je  vždy potrebné overiť. Zákonom stanovená lehota na prevod prostriedkov do inej DDS je 1 mesiac.

Obdržal som výpis z osobného účtu DDS. Podľa môjho názoru je nesprávny. Kde ho môžem reklamovať?

Prípadné sťažnosti môžete adresovať na Klientsku linku napísaním e-mailu priamo cez internetovú stránku spoločnosti (www.nn-tatry-sympatia.sk), telefonicky na Klientskej linke 0850 111 464 v pracovných dňoch od 8:00 - 18:00, príp. písomne na adresu spoločnosti, kde sa nimi bude zaoberať oddelenie sťažností.

Ocitol som sa prechodne v zlej finančnej situácii. Môžem požiadať o prerušenie platenia? Môže mi zamestnávateľ aj naďalej prispievať na moju zmluvu?

Platenie príspevkov na doplnkové dôchodkové sporenie je možné kedykoľvek prerušiť bez oznamovania. Príspevky za chýbajúce obdobia v starých dávkovýh plánoch je možné neskôr doplatiť. Rozhodnutie naďalej prispievať  je na zamestnávateľovi.

Ako často môžem prestupovať medzi doplnkovými dôchodkovými fondmi v rámci spoločnosti? K akému dňu bude fond zmenený?

Zákon ani dávkové plány nijakým spôsobom neobmedzujú prestupy medzi príspevkovými doplnkovými dôchodkovými fondmi. Teda klient môže prestup zrealizovať kedykoľvek a bezplatne. Prestup spoločnosť zrealizuje na základe vyplneného tlačiva (je možné ho nájsť na internetovej stránke spoločnosti, resp. na pracoviskách NN). Príslušnú sumu, ktorá zodpovedá hodnote účtu klienta je spoločnosť povinná previesť do klientom zvoleného príspevkového doplnkového dôchodkového fondu alebo do viacerých príspevkových doplnkových dôchodkových fondov v lehote 5 pracovných dní.

Som povinný vyplniť Investičný dotazník pri uzatváraní účastníckej zmluvy?

Je veľmi vhodné vyplniť Investičný dotazník a to z toho dôvodu, že NN Tatry - Sympatia, d.d.s., a.s. spravuje 3 príspevkové doplnkové dôchodkové fondy, ktoré sa navzájom líšia investičnými stratégiami a klient sa na základe tohto "otestovania sa" vie častokrát omnoho lepšie rozhodnúť pre fond, v ktorom budú jeho príspevky investované. V prípade, že klient trvá na tom, že dotazník nebude vypĺňať, je potrebné to uviesť na účastníckej zmluve. (Zmluva bude akceptovaná teda i v prípade nevyplnenia dotazníka). Klient sa však po vyplnení Investičného dotazníka môže slobodne rozhodnúť, ktorý/é fond/fondy si vyberie, výsledky majú charakter odporúčania.

Kto mi v budúcnosti poradí pri výbere výplaty dávky?

Po celom území Slovenska sa nachádzajú pracoviská NN, ktorých zamestnanci poskytujú klientom NN Tatry - Sympatia, d.d.s., a.s. informácie súvisiace s vykonávaním doplnkového dôchodkového sporenia, okrem iného i s vyplácaním dávok. Okrem toho je možné obrátiť sa na telefonickú Klientsku linku 0850 111 464 v pracovných dňoch od 8:00 - 18:00.

Mám dávkový plán 3Z. Môžem požiadať o jeho zmenu na 4Z?

Zmeniť dávkový plán 3Z na 4Z bolo možné na základe uzatvorenia dodatku k účastníckej zmluve o zmene dávkového plánu do 31.12.2013. Od 1.1.2014 je možné uzatvorením dodatku zrušiť pôvodný dávkový plán (nie iba 3Z), "Dokumenty na stiahnutie", resp. na pracoviskách NN.

Kto sú to "Poverené osoby spoločnosti"?

Sú to osoby, ktoré sú v mene spoločnosti oprávnené bezplatne overiť podpis klienta na rôznych žiadostiach, resp. tlačivách (napr. žiadosti o dávky). V prípade overenia podpisu týmito osobami nie je potrebné podpis overovať na matrike, príp. na notárskom úrade.

Chcem zvýšiť, znížiť príspevok. Čo mám urobiť?

Zmenu výšky príspevku účastníka nám môžete oznámiť vyplnením tlačiva "Oznámenie o zmene výšky príspevku". Tlačivo je k dispozícii na internetovej stránke spoločnosti v sekcii "Dokumenty na stiahnutie", resp. na pracovisku NN. Zníženie alebo zvýšenie príspevku nám oznamovať nemusíte, príspevok zaplatený v inej výške ako je dohodnuté v účastníckej zmluve, považujeme za príspevok v zmenenej výške.

K žiadosti o doplnkový starobný dôchodok je potrebné doložiť prílohy vyžadované v zmysle zákona, resp. v zmysle žiadosti o dávku (všetky žiadosti o dávky sú zoradené podľa jednotlivých dávkových plánov/zákona na internetovej stránke spoločnosti). Pravosť podpisu na žiadosti o dávku musí byť overená úradne  alebo pracovníkom povereným spoločnosťou bezplatne.

Už som požiadal o DSD a ubehli 3 mesiace a stále nič, prečo? (problémom je, že klient uvedie nesprávny posledný príspevok a potom čakáme my, aj klient...)

Môžu byť rôzne dôvody:

  • nebol uhradený posledný príspevok
  • zamestnávateľ neposlal rozpis za niektorý z posledných mesiacov, kde ešte klient mal figurovať
  • sklz v priraďovaní príspevkov zapríčinený chybami rozpisu alebo inými dôvodmi
  • žiadosť o dávku nebola doručená do ústredia
  • na žiadosti je ako posledný mesiac uvedený mesiac, ktorý ešte len príde
  • nesprávna adresa žiadateľa a vyrozumenie o priznaní dávky ako aj šeková poukážka išli na zlú adresu a klient na inej adrese márne čaká na našu odozvu.

Treba kontaktovať Klientsku linku, aby bolo zistené, ktorý z uvedených dôvodov nastal.

Ako zistím, ktoré tlačivo na internete je to správne na vyplnenie žiadosti o DSD, keď ich tam máte tak veľa? (neprehľadné pre klienta)

Tlačivá sú na internetovej stránke zobrazené podľa jednotlivých dávkových plánov práve v záujme čo najväčšej prehľadnosti. V prípade pochybností klientov je možné sa obrátiť telefonicky na Klientsku linku 0850 111 464 v pracovných dňoch od 8:00 - 18:00, resp. osobne na pracovisko NN, príp. písomne na adresu spoločnosti.

Čo sa stane, keď prestanem platiť? Zanikne mi účasť? Budem môcť spätne doplatiť, aby sa mi započítala doba sporenia?

Tým, že účastník prestane platiť príspevky, mu účasť nezaniká ale automaticky príde k jej prerušeniu (k zániku účasti dochádza len v prípadoch stanovených v zákone, resp. v účastníckej zmluve.) Príspevky, ktoré doplatí, dodatočne mu budú pripísané na jeho osobný účet.

Ak som zamestnanec vykonávajúci práce zaradené do 3. a 4. kategórie a splním podmienky na výplatu doplnkového výsluhového dôchodku, končí mi účasť na sporení a musím následne uzatvoriť novú zmluvu, alebo môžem pokračovať v sporení na starej zmluve?

Klient nemusí uzavrieť novú zmluvu, v sporení môže pokračovať aj na existujúcu zmluvu aj počas vyplácania pravidelnej dávky alebo po jej dovyplácaní.