Tento webový server používa cookies

K personalizácii obsahu a reklamy, poskytovanie funkcií sociálnych médií a analýzu našich návštevností využívame cookie súbory. Informácie o tom, ako používate náš web, sa delíme s našimi partnermi v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Partneri tieto údaje môžu kombinovať s ďalšími informáciami, ktoré ste im poskytli alebo ktoré získali v dôsledku používania ich služieb.

Zobraziť detaily Akceptovať

Nutné cookies pomáhajú, aby bola webová stránka použiteľná tak, že umožní základné funkcie ako navigácia stránky a prístup k zabezpečeným sekciám webové stránky. Webová stránka nemôže správne fungovať bez týchto cookies.

Meno Poskytovateľ Účel Uplynutie Typ
JSESSIONID pojistovna.nn.cz Funkčné cookie webovej aplikácie Session HTTP
TS# pojistovna.nn.cz
Ukladá stav súhlasu užívateľa so súbormi cookies pre aktuálnu doménu
Session HTTP

Štatistické cookies pomáhajú majiteľom webových stránok, aby porozumeli, ako návštevníci používajú webové stránky. Anonymne zbierajú a oznamujú informácie.

Meno Poskytovateľ Účel Uplynutie Typ
_ga nn.cz Používa služba Google Analytics - Registruje jedinečné ID, ktoré sa používa na generovanie štatistických údajov o tom, ako návštevník používa web. 2 roky HTTP
_gali nn.cz Používa služba Google Analytics k zberu údajov o používanie webu Session HTTP
_gat nn.cz Používá služba Google Analytics - Neuchovává žádné informace o uživatelích, jen limituje dotazy posílané na doubleclick.net Session HTTP
_gid nn.cz Používa služba Google Analytics - neuchováva žiadne informácie o užívateľoch, len limituje otázky posielané na doubleclick.net Session HTTP
s_cc nn.cz Používa sa na overenie, či prehliadač používateľa podporuje cookies. Session HTTP
s_fid nn.cz
Uloží aktuálnu verziu aplikácie Flash, ktorá je k dispozícii v prehliadači používateľa.
2 roky HTTP
s_sq nn.cz Zaznamenáva informácie o klikanie na stránke. Session HTTP
s_vi ingpojistovna.d3.sc.omtrdc.net Registruje jedinečný identifikátor, ktorý identifikuje zariadenie používateľa pre opakovanie návštevy. 2 roky HTTP

Marketingové cookies sú používané pre sledovanie návštevníkov na webových stránkach. Zámerom je zobraziť reklamu, ktorá je relevantná a zaujímavá pre jednotlivého používateľa a týmto hodnotnejšie pre vydavateľov a inzerentov tretích strán.

Meno Poskytovateľ Účel Uplynutie Typ
0 adform.net Neklasifikované 2 roky HTTP
ads/user-lists/# google.com Neklasifikované Session HTTP
C adform.net Používa sa na overenie, či prehliadač používateľa podporuje cookies. 30 dní HTTP
cid adform.net Optimalizuje zobrazenie reklamy na základe kombinácie pohybu užívateľa a rôznych ponúk inzerentov pre zobrazovanie reklám užívateľov. 2 mesiace HTTP
collect google-analytics.com Používa sa na odosielanie dát do Google Analytics o zariadení a správaní návštevníka. Sleduje návštevníka cez ciele a marketingové kanály. Session HTTP
GPS youtube.com Zaregistruje na mobilných zariadeniach jedinečné ID umožňujúce sledovanie na základe zemepisnej polohy GPS. Session HTTP
IDE doubleclick.net Používa spoločnosť Google DoubleClick k registrácii a hlásenia akcií užívateľov webu po zobrazení alebo kliknutí na reklamy inzerenta s cieľom merať efektívnosť reklamy a prezentovať cielené reklamy užívateľovi. 2 roky HTTP
r/collect doubleclick.net Používa spoločnosť Google DoubleClick na personalizáciu reklám zobrazovaných používateľom na základe predchádzajúcich návštev na našich webových stránkach Session Pixel
Serving/TrackPoint adform.net Používa spoločnosť Google DoubleClick k registrácii a hlásenia akcií užívateľov webu po zobrazení alebo kliknutí na reklamy inzerenta s cieľom merať efektívnosť reklamy a prezentovať cielené reklamy užívateľovi. Session Pixel
test_cookie adform.net Používa sa na overenie, či prehliadač používateľa podporuje cookies. Session HTTP
uid adform.net Registruje jedinečné ID užívateľa, ktoré rozpoznáva prehliadač používateľa pri návšteve webových stránok, ktoré používajú rovnakú reklamnú sieť. Cieľom je optimalizovať zobrazovanie reklám na základe pohybov užívateľa a ponúk rôznych poskytovateľov reklám pre zobrazovanie reklám užívateľov. Session HTTP
VISITOR_INFO1_LIVE youtube.com Snažia sa odhadnúť šírku pásma používateľov na stránkach s integrovanými videami YouTube. 179 dní HTTP
YSC youtube.com Zaregistruje jedinečné ID, ktoré uchováva štatistiky o tom, aké videozáznamy od YouTube užívateľ videl. Session HTTP

Neklasifikované cookies sú cookies, ktoré máme v procese klasifikovania spoločne s poskytovateľmi jednotlivých cookies.

Meno Poskytovateľ Účel Uplynutie Typ
bstat bstat.io Neklasifikované 1 rok HTTP
click_storage pojistovna.nn.cz Neklasifikované Session HTTP
cookies.js pojistovna.nn.cz Neklasifikované Session HTTP
genesys.tracker.globalVisitID nn.cz Neklasifikované 3 roky HTTP
genesys.tracker.serverAlias nn.cz Neklasifikované Session HTTP
genesys.tracker.visitID nn.cz Neklasifikované Session HTTP
GWEROUTEID chat.nn.cz Neklasifikované Session HTTP
last_url nn.cz Neklasifikované 1 rok HTTP
lng pojistovna.nn.cz Neklasifikované 29 dní Pixel
mojeZp pojistovna.nn.cz Neklasifikované bez expirácie Pixel
s_cm nn.cz Cookie pro identifikaci zdroje návštěvy bez expirácie HTTP
s_cvp_chnl nn.cz Cookie pro identifikaci zdroje návštěvy bez expirácie HTTP
s_dr nn.cz Cookie pro identifikaci zdroje návštěvy bez expirácie HTTP
statBrowserIdNew pojistovna.nn.cz Neklasifikované 2 měsíce HTTP
nn.cookies.bar.ocookies.text

Ohľadne účasti zamestnávateľa

Aká je hodnota osobného účtu (t.j. koľko má klient nasporené)?

Aktuálna hodnota Vášho osobného účtu ako aj ďalšie informácie o Vašej zmluve sú dostupné po prihlásení sa do servisného portálu Moja NN. Tieto informácie Vám oznámia aj na Klientskej linke 0850 111 464 a každoročne Vám ich zasielame formou ročného výpisu z osobného účtu najneskôr do konca februára za predchádzajúci kalendárny rok.

Prečo mi nebol doručený výpis?

Dôvodom nedoručenia výpisu môže byť neaktuálna adresa. Preto je potrebné oznamovať zmeny Vašich údajov bezodkladne, aby sme sa týmto komplikáciám vyhli.

Zároveň ak si klient nastaví zasielanie výpisu elektronicky, znamená to, že mu výpis bude doručený do schránky pre Výpisy v servisnom portáli Moja NN, nie na e-mailovú adresu.

Ak som zamestnanec vykonávajúci práce zaradené do 3. a 4. kategórie a splním podmienky na výplatu doplnkového výsluhového dôchodku, končí mi účasť na sporení a musím následne uzatvoriť novú zmluvu, alebo môžem pokračovať v sporení na starej zmluve?

Klient nemusí uzavrieť novú zmluvu, v sporení môže pokračovať na existujúcu zmluvu aj počas vyplácania pravidelnej dávky alebo po jej dovyplácaní.

 

Čo sa stane, keď prestanem platiť? Zanikne mi účasť? Budem môcť spätne doplatiť, aby sa mi započítala doba sporenia?

Tým, že účastník prestane platiť príspevky, mu účasť nezaniká ale automaticky príde k jej prerušeniu (k zániku účasti dochádza len v prípadoch stanovených v zákone, resp. v účastníckej zmluve.) Príspevky, ktoré účastník doplatí, budú dodatočne pripísané na jeho osobný účet.

Ako zistím, ktoré tlačivo na internete je to správne na vyplnenie žiadosti o DSD, keď ich tam máte tak veľa?

Tlačivá sú na webovom sídle zoradené podľa jednotlivých dávkových plánov v záujme čo najväčšej prehľadnosti (niektoré sú určené iba pre konkrétne dávkové plány, niektoré sú spoločné pre rôzne dávkové plány). V prípade pochybností klientov je možné sa obrátiť telefonicky na Klientsku linku 0850 111 464 v pracovných dňoch od 8:00 - 18:00, resp. osobne na pracovisko NN, príp. písomne na adresu sídla spoločnosti.
 

Už som požiadal o DSD a ubehli 3 mesiace a stále nič, prečo?

Môžu byť rôzne dôvody:

  • nebol uhradený posledný príspevok
  • zamestnávateľ neposlal rozpis za niektorý z posledných mesiacov, kde ešte klient mal figurovať
  • sklz v priraďovaní príspevkov zapríčinený chybami rozpisu alebo inými dôvodmi
  • žiadosť o dávku nebola doručená do ústredia
  • na žiadosti je uvedený príspevok za posledný mesiac, ktorý ešte len príde
  • nesprávna adresa žiadateľa, vyrozumenie o priznaní dávky ako aj šeková poukážka išli na neaktuálnu adresu.

Treba kontaktovať Klientsku linku, aby bolo zistené, ktorý z uvedených dôvodov nastal.

Čo je potrebné doložiť k žiadosti o DSD?

K žiadosti o doplnkový starobný dôchodok je potrebné doložiť prílohy vyžadované v zmysle zákona, resp. v zmysle žiadosti o dávku (všetky žiadosti o dávky sú zoradené podľa jednotlivých dávkových plánov/zákona na webovom sídle spoločnosti). Pravosť podpisu na žiadosti o dávku musí byť overená úradne  alebo poverenou osobou spoločnosti.

Chcem zvýšiť, znížiť príspevok. Čo mám urobiť?

Zmenu výšky príspevku účastníka nám môžete oznámiť vyplnením formulára „Oznámenie o zmene výšky príspevku“. Zníženie alebo zvýšenie príspevku nám oznamovať nemusíte, príspevok zaplatený v inej výške ako je dohodnuté v účastníckej zmluve, považujeme za príspevok v zmenenej výške.

Kto sú to „Poverené osoby spoločnosti“?

Sú to osoby, ktoré sú v mene spoločnosti oprávnené bezplatne overiť podpis klienta na rôznych žiadostiach, resp. tlačivách (napr. žiadosti o dávky). V prípade overenia podpisu týmito osobami nie je potrebné podpis overovať na matrike, príp. na notárskom úrade.
 

Mám dávkový plán 3Z. Môžem požiadať o jeho zmenu na 4Z?

Zmena dávkového plánu 3Z na 4Z bola možná na základe uzatvorenia dodatku k účastníckej zmluve o zmene dávkového plánu do 31.12.2013.
Od 1.1.2014 je možné uzatvorením „Dodatku k zamestnaneckej / poisteneckej / účastníckej zmluve o doplnkovom dôchodkovom poistení / sporení“ zrušiť pôvodný dávkový plán (nie iba 3Z, 4Z ale aj staršie dávkové plány) ak chcete, aby sa podmienky pre získanie nárokov na dávky riadili podľa zákona.

Kto mi v budúcnosti poradí pri výbere výplaty dávky?

V rámci SR sa nachádzajú pracoviská NN, ktorých zamestnanci poskytujú klientom NN Tatry - Sympatia, d.d.s., a.s. informácie súvisiace s vykonávaním doplnkového dôchodkového sporenia, okrem iného i s vyplácaním dávok. Okrem toho je možné obrátiť sa na Klientsku linku 0850 111 464 v pracovných dňoch od 8:00 - 18:00.
 

Som povinný vyplniť Investičný dotazník pri uzatváraní účastníckej zmluvy?

Investičný dotazník ste povinný vyplniť. Účelom vyplnenia dotazníka je analýza potrieb účastníka a identifikovanie jeho investičného profilu, na základe čoho si účastník v účastníckej zmluve zvolí jeho investičnému profilu zodpovedajúci príspevkový doplnkový dôchodkový fond, do ktorého budú jeho príspevky investované. V prípade, že klient trvá na tom, že dotazník nebude vypĺňať, je potrebné toto odmietnutie v dotazníku označiť a dotazník podpísať. Klient sa aj po vyplnení Investičného dotazníka môže slobodne rozhodnúť, ktorý/é fond/fondy si vyberie, výsledky majú charakter odporúčania.

Ako často môžem prestupovať medzi doplnkovými dôchodkovými fondmi v rámci spoločnosti? K akému dňu bude fond zmenený?

Zákon ani dávkové plány nijakým spôsobom neobmedzujú prestupy medzi príspevkovými doplnkovými dôchodkovými fondmi. Teda klient môže prestup zrealizovať kedykoľvek a bezplatne. Prestup spoločnosť zrealizuje na základe vyplneného tlačiva (je možné ho nájsť na internetovej stránke spoločnosti, resp. na pracoviskách NN). Fond bude zmenený ku dňu prestupu, ktorým je deň nasledujúci po dni, v ktorom bola spoločnosti doručená žiadosť účastníka o prestup do iného príspevkového doplnkového dôchodkového fondu. Príslušnú sumu, ktorá zodpovedá hodnote účtu klienta je spoločnosť povinná previesť do klientom zvoleného príspevkového doplnkového dôchodkového fondu alebo do viacerých príspevkových doplnkových dôchodkových fondov v lehote 5 pracovných dní.

Ocitol som sa prechodne v zlej finančnej situácii. Môžem požiadať o prerušenie platenia? Môže mi zamestnávateľ aj naďalej prispievať na moju zmluvu?

Platenie príspevkov na doplnkové dôchodkové sporenie je možné kedykoľvek prerušiť bez oznamovania. Príspevky za chýbajúce obdobia v starých dávkových plánoch je možné neskôr doplatiť. Rozhodnutie naďalej prispievať  je na zamestnávateľovi.

Obdržal som výpis z osobného účtu DDS. Podľa môjho názoru je nesprávny. Kde ho môžem reklamovať?

Prípadné sťažnosti môžete adresovať na Klientsku linku e-mailom, cez "Kontaktný formulár", telefonicky na 0850 111 464 v pracovných dňoch od 8:00 - 18:00, príp. písomne na adresu sídla spoločnosti, kde sa nimi bude zaoberať oddelenie sťažností.

Chcel by som prestúpiť z konkurenčnej DDS do Vašej spoločnosti. Je to možné?

Klient môže spoločnosť požiadať o prevod prostriedkov do inej doplnkovej dôchodkovej spoločnosti. Žiadosť sa podáva písomne na tlačive spoločnosti, pričom k žiadosti je potrebné priložiť fotokópiu zmluvy uzatvorenej s inou DDS. Podpis klienta na žiadosti o prevod prostriedkov do inej DDS je  potrebné overiť. Zákonom stanovená lehota na prevod prostriedkov do inej DDS je 1 mesiac.

Zmenil som zamestnávateľa. Som povinný oznámiť túto zmenu? Bude mi môcť môj nový zamestnávateľ prispievať na moju existujúcu účastnícku zmluvu v NN Tatry - Sympatia?

V prípade zmeny zamestnávateľa nie je potrebné, aby účastník uzatváral novú účastnícku zmluvu, teda nový zamestnávateľ mu môže prispievať aj na „pôvodnú“ účastnícku zmluvu. Môže nastať situácia, kedy nový zamestnávateľ nemá uzatvorenú zamestnávateľskú zmluvu s NN DDS. Zamestnávateľ je v tomto prípade povinný uzatvoriť zamestnávateľskú zmluvu s NN DDS do 30 dní odo dňa, v ktorom sa dozvedel o účastníckej zmluve svojho zamestnanca v tejto spoločnosti. Ak má zamestnanec viacero účastníckych zmlúv, zamestnávateľ platí príspevky len raz na účet DDS ktorú si zamestnanec zvolil. Čo sa týka oznamovacej povinnosti, v zmysle účastníckej zmluvy je účastník povinný oznamovať NN DDS všetky zmeny v údajoch uvedených v zmluve, teda i zmeny týkajúce sa údajov o zamestnávateľovi.
 

Chcel by som si zmeniť oprávnené osoby, ktoré som si pôvodne určil. Akým spôsobom môžem oznámiť túto zmenu?

Zmenu oprávnených osôb alebo ich určenie si môžete na svojej zmluve nastaviť on-line prostredníctvom servisného portálu Moja NN alebo písomne prostredníctvom formulára „Oznámenie o zmene/ určení osôb s nárokom na pozostalostný dôchodok“. Vyplnené a podpísané tlačivo je potrebné odovzdať na príslušnom pracovisku NN, resp. zaslať do sídla spoločnosti poštou. Pri písomnej žiadosti vyžadujeme overený podpis žiadateľa.

Zmenu môžete urobiť aj on-line, prostredníctvom servisného portálu Moja NN po registrácii na www.mojann.sk.

Zmenilo sa mi priezvisko a adresa (korešpondenčná aj trvalé bydlisko). Akým spôsobom môžem oznámiť túto zmenu? Čo musím priložiť k žiadosti?

Najjednoduchší spôsob je zmena on-line, prostredníctvom servisného portálu Moja NN. Po registrácii na www.mojann.sk budete mať okrem prístupu k Vášmu osobnému účtu aj možnosť vykonávať zmeny kontaktnej a trvalej adresy a iné zmeny. Ak Vám tento spôsob nevyhovuje, o zmenu môžete požiadať písomne. Na webovom sídle v časti Dokumenty na stiahnutie nájdete formulár „Oznámenie zmeny v identifikačných údajoch“. Formulár vyplníte a predložíte na najbližšom pracovisku, resp. zašlete poštou. Doklady, ktoré musia byť v prípade jednotlivých zmien k formuláru pripojené sú rovnako uvedené na spomínanom formulári (v prípade zmeny priezviska – kópia sobášneho listu alebo občianskeho preukazu a pod.).

Zmenu kontaktnej a trvalej adresy už môžete urobiť aj on-line, prostredníctvom servisného portálu Moja NN po registrácii na www.mojann.sk.

Na aké číslo účtu a aké symboly platieb mám použiť ak si chcem prispievať ako samoplatca?

Platbu realizujte na bankový účet IBAN: SK47 0200 0000 0011 6939 3756 s použitím nižšie uvedených symbolov platby:
Platobné symboly:
Variabilný symbol („VS“) – číslo účastníckej zmluvy
Konštantný symbol („KS“) – 0558
Špecifický symbol (ŠS“) – rodné číslo účastníka bez lomítka